Fast frakt 69kr  Öppet köp i 30 dagar
Ingen produkt  
Till Kassan  

Ordervillkor

Ordervillkor
Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning.
Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Gardenhome när du handlar på Gardenhomes webbplats över internet.

Beställningar
Beställningar är bindande och du som kund är skyldig att betala din beställning. Vi levererar inom Sverige. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Gardenhome lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.

Minsta ordersumma
Vi har ingen minsta ordersumma, alla beställningar är välkomna.

Nedsatta priser
Erbjudanden om nedsatta priser gäller så länge lagret räcker om inget annat anges.

Färgåtergivning på datorskärm
Vi har gjort allt vi kan för att återge färger och bilder korrekt på vår sidan. Tänk dock på att din bildskärm kan visa vissa färger annorlunda. Vi kan inte ansvara för din dators färgåtergivning.

Priser
Priset som anges på denna webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Åldersgräns
Hos Gardenhome måste du vara 18 år för att få handla. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet.

Lagring av personuppgifter
När du handlar av oss på Gardenhome så godkänner du att vi får lagra dina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy. All personlig information som du lämnar till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka dig specialerbjudanden från vår butik och nyhetsbrev om du valt att låta oss göra det.

De personuppgifter som vi lagrar i vår kunddatabas är:

  • För och efternamn
  • Personnummer
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Fraktkostnader
Frakt från 69kr

De flesta försändelser skickas som spårbart gods med kolliid, så att du kan spåra din leverans!
Mindre saker skickas med postens brev och kommer då direkt i din brevlåda.


Leveranser

Spårbar leverans till utlämningsställe
Dina varor skickas oftast som spårbart kolli och det innebär att du får hämta dina varor på närmaste utlämningsställe. Du får ett kolliid i leveransbekräftelsen.

Skrymmande leveranser
Stora och skrymmande saker skickas alltid hem till dig som en hemleverans, dessa skickas ibland direkt från våra leverantörer och då gäller det leveranssätt som de använder sig av, oftast hemleverans under dagtid med avisering.

Mindre beställning hem i brevlådan
Om du beställt endast mindre saker kan vi ibland även skicka dina varor med posten brev och de kommer då direkt hem i brevlådan utan extra kostnad.

SMS avisering för snabbare leverans
Om du anger ditt mobilnummer vid beställningen, får du ett SMS som talar om när du kan hämta ditt paket. På så sätt kan du snabbare hämta din leverans.

Leveranstid
Förutsatt att din order enbart innehåller varor som finns i lager så bör du under normala förhållanden ha dem hos dig efter ca 3-7 arbetsdagar beroende på var i Sverige du bor. Redan när du gör din beställning ser du i butiken om varan finns i lager hos oss.

Ordrar som innehåller beställningsvaror, beställs från våra underleverantörer när vi får din beställning. Du bör under normala förhållanden ha dem hemma hos dig inom 7-20 arbetsdagar, förutsatt att de inte är slut hos våra leverantörer.

Om leveranstiden mot förmodan skulle bli försenad får du som kund naturligtvis information om det, och har också rätt att häva köpet utan kostnad.

Outlösta försändelser
Beställning som är levererad och ej utlöst inom 14 dagar returneras till oss på din bekostnad. Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress och att du som kund svarar vid telefonavisering av större gods som levereras hem till dig på pall. Vid paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på minst 295 kronor, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt. Vid fraktkostnader på högre belopp debiteras motsvarande kostnad. 

Transportskadat gods
När du tar emot varan ska du alltid kontrollera att emballaget är helt. Syns skadan utvändigt bör du reklamera godset till distributören innan du tar emot försändelsen. Övriga skador på innehållet se avsnittet "Reklamationer" nedan.


Betalning
Hos Gardenhome kan du välja att betala med: Kreditkort eller faktura. Du kan även välja att delbetala din order, och du som har konto hos Swedbank kan dessutom välja att direktbetala via din bank.
 
Kreditkort (avgift 0 kr)

Master card visa symbol

Gardenhome godkänner betalning med VISA eller Mastercard. Vår betalväxel samport hanterar alla våra kortuppgifter och de uppfyller kraven för PCI DSS

Vi använder givetvis också säkra tekniker från VISA och Mastercard för att garantera våra kunders säkerhet. Betalning sker alltid i en säker krypterad förbindelse (SSL-standard), vilket garanterar att dina kort- och kontouppgifter inte kan ses av obehöriga på internet. Vi använder oss även av 3Dsecure och Samports (vår betalväxels) eget antibedrägerisystem som gör att både vi och kunden kan känna sig säkra. Självklart lagrar vi heller inte dina kortuppgifter utan du måste alltid ange kortuppgifterna på nytt för varje köp!

Faktura (avgift 0 kr)

fakturera ig logotypebild

Du betalar i efterskott per faktura. 14 dagars betaltid. Du måste vara över 18 år och får inte ha någon betalningsanmärkning för att använda faktura.
Gardenhome samarbetar med Klarna AB och det innebär att alla våra fakturor överlåts til Klarna AB.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift enligt Klarnas gällande taxa (f.n 50 kr), samt dröjsmålsränta med 2% / månad samt gällande referensränta.

Vid fakturabetalning måste du uppge ditt personnummer och detta skickas då krypterat till Klarna allt för att ingen ska kunna komma åt dina personuppgifter.

Faktura beviljas enbart efter att kontroll gjorts hos Klarna att du inte har några betalningsanmärkningar eller tidigare obetalda krav från Klarna. Kontroll görs även att adressen du har uppgivit är din korrekta folkbokföringsadress för att kunna säkerställa din identitet. När du väljer att betala med faktura samtycker du till att de kontroller som behövs för köpet görs av Klarna. Genom att beställa mot faktura godkänner du att Klarna AB sänder dig information och marknadsföring avseende tjänsten ”fakturera mig!”

Finansiering via Klarna konto


dela upp betalningen logotype

Vi erbjuder i samarbete med Klarna AB att kunna dela upp betalningen. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och du kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden, dvs du kan alltid betala efter att du har fått din lön. Första betalningen sker i slutet av nästa månad!

Ränta 19,50 %, aviavgift 29 kr/månad.

Kvitto/Orderbekräftelse
Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Önskar du papperskvitto ber vi dig skicka ett mail till info@gardenhome.se så ordnar vi givetvis detta till dig. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila oss så skickar vi om bekräftelsen.


Garantier
Gardenhome följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar minst ett års garanti på alla produkter. 

Denna garanti gäller inte vid:

  • Olyckshändelse efter det att du har fått varan
  • Vanvård
  • Onormal användning av varan
  • Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.

Enligt konsumentköplagen kan du även alltid reklamera tillverkningsfel på en vara upp till tre år efter köpet.


Ångerrätt
Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, även om förpackningen öppnats. Dock ska varan återlämnas i välvårdat skick, görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning. 

Vi erbjuder dig även utöver detta öppet köp i 30 dagar förutsatt att varan lämnas tillbaka i originalförpackning som är oskadad. Varan får då inte ha använts.

Så snart vi mottagit din önskan om att använda ångerrätten och vi fått tillbaka varan eller ett bevis på att varan skickats spårbart, återbetalar vi inom 14 dagar tillbaka dina pengar inkl eventuella avgifter. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor.

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:
E-handel i norr AB
Tegelbruksvägen 10
891 55 Arnäsvall

Du får själv stå för frakten tillbaka till oss. Beställ returfraktsedel hos oss för en subventionerad summa på 54:- www.gardenhome.se/retursedel.

Medskickat i din retur måste finnas ditt namn och adress. Använd den packsedel du fick i leveransen där du enkelt fyller i dessa uppgifter och skickar med den i returen. Ange gärna varför du vill returnera varan. 

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.


Byten
Du har full bytesrätt av våra varor inom 30 dagar från det att produkten mottogs, även om förpackningen öppnats, men det förutsätter att den inte har använts och att den returneras i välvårdat skick.

När du ska byta en vara skickas den till:
E-handel i norr AB
Tegelbruksvägen 10
891 55 Arnäsvall

Du får själv stå för frakten tillbaka till oss. Beställ returfraktsedel hos oss för en subventionerad summa  på 54:- www.gardenhome.se/retursedel. För enklare hantering fyll i den packsedel du fick med leveransen och skicka den tillbaka med bytet. Ange gärna varför du vill byta varan och artikelnummer på den vara du vill byta till. 


Reklamationer
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Vid reklamation kontakta oss via mail till info@gardenhome.se och ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig med din reklamation. Skicka inga varor innan du varit i kontakt med oss och fått veta hur du ska gå till väga.

Vad gäller direkt synliga transportskador på din försändelse se avsnittet om "Leverans" ovan.

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.


Övrigt
Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella skriv/text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.
Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägerieförsök polisanmäls.