Fast frakt 69kr  Öppet köp i 30 dagar
Ingen produkt  
Till Kassan  

Vitavia - Godsmottagning/Reklamation

Förfarande vid godsmottagning och reklamation

Godsmottagning

  • Kontrollera ALLTID godset då det kommer tillsammans med chauffören och försäkra dig om att det inte finns några synliga skador.
  • Kontrollera också att kolliantalet stämmer. 
  • Synliga skador anmäls direkt till transportörens chaufför, samt till info@bony.se.
  • Fotografera emballage samt skadat gods och mejla till oss info@bony.se.

DOLDA skador som upptäcks senare måste anmälas till oss inom 7 dagar från mottagandet.
Ring gärna så snart som möjligt eller om tiden håller på att ta slut till 08-56031070.

Kunden får ej kasta trasigt gods eller emballage förrän ärendet är hanterat och klart!

Informera oss
Vi önskar då få följande information av kunden:
 Vad som är skadat
 Foton på det skadade godset
 Sändningsnummer t.ex 6380102030
 Kopia på originalkvittot på varan (utan detta sker ingen ersättning)

Enstaka trasiga glas, max 4 st, 3mm enkelt växthusglas kan ersättas utan reklamationshantering enligt nedan.
(Om inte butiken för extraglas i sitt sortiment)
Glasen beställs hos lokal glasmästare.

⦁ Vi ersätter med max 100,-/glas MAX 4 glasskivor
⦁ Kvitto på glaset skall skickas till oss tillsammans med kontonummer för utbetalning
⦁ Vi behöver också info om växthusmodell samt köpare

Ersättning av andra glastyper sker inte utan överenskommelse!

Tjänster såsom utkörning av glas, montering etc ersätts ej.

Vid frågor eller oklarheter är ni självklart välkomna att höra av er till oss!

Tillbaka till Växthus